Dette er elevrådsstyret 2024

Foto: Sverre Julsrud Kristiansen

- Vi ønsker å prioritere trivsel og det sosiale. Vi vil forsøke å få tilbake flere elevaktiviteter og faddere på en god og inkluderende måte. Og vi vil prøve å lytte til flest mulig elevstemmer slik at alle skal føle seg sett og hørt.

Det sier elev Carina Solhusløkk på vg2 som er nyvalgt elevrådsleder på Lambertseter videregående skole.

Hun har allerede rukket å identifisere utfordringer som det nye styret ønsker å jobbe med.

- At gymsalen vår brant opp i fjor førte til at vi mistet Lambertligaen. Når midlertidig hall kommer på plass, vil vi jobbe for å ta tilbake det arrangementet. For Lambertligaen var en suksess sosialt, med en haug av tilskuere på mange av kampene, forteller Solhusløkk.

Godt miljø

Med seg på laget har hun fått med seg nestleder Isebel Matoe Singsaas på vg2. Organisatorisk leder Villiam Eide Rafaelsen, vg2, økonomisjef Sander Bakke-Kvisle, vg1, arrangement- og trivselsleder Mikael Strømmen, vg1, mediesjef Fride Bakke Rånes, vg1, undervisnings- og rettighetsleder Herman Holth Skogrand, vg1 og idrettsleder Nora Lian på vg1, som alle ser frem til å ta fatt på oppgavene som venter dem.

Nå er første arbeidsmøte unnagjort og her traff styret ledelsen ved skolen.

- Hva mener dere skaper en god skole?

- Et godt miljø hvor alle føler seg trygge og en skole som skaper gode arbeidsvaner. Flinke og engasjerte lærere er selvsagt også viktig, understreker Solhusløkk.

Sentral rolle

Rektor Knut Jørgen Kopperud gleder seg til å samarbeide med elevrådsstyret og poengterer viktigheten av god dialog med elevrådet på Lambertseter.

- Vi er opptatt av at elevene skal tas med på råd, få mulighet til å ta ansvar og være med å utvikle en god skole. I dette arbeidet har elevrådsstyret en sentral rolle, avslutter han.