Helt perfekt med Giertsen

Foto: Lambertseter vgs

Elevene på vg3 er inne i den aller siste lange spurten for å bli ferdig med videregående skole og få vitnemål.

Mange skal fra høsten av starte en ny tilværelse som student. Det er en spennende tid med mange muligheter. Men hva skal man bli? Hvor skal veien gå videre? Hvilke interesser skal følges?

- Det er ikke enkelt med så mange valgmuligheter som finnes i dag. Men for at elevene skal ta gode valg for seg selv og sin fremtid, har vi på Lambertseter arrangert karriereuker i januar, forteller rådgiver Ole Martin Bøhaugen på vg3.

Nylig fikk skolen besøk av Universitetsturneen, hvor ni av universitetene var til stede med studentrepresentanter. Deretter kom Folkehøgskolene, BI, Norges handelshøyskole, Høyskolen Kristiania, Arkitektur- og designhøgskolen og Politihøgskolen.

Og til slutt hadde skolen besøk av Thomas Giertsen, som holdt et inspirerende foredrag om å ta valg.

Rådgiver Beate Halkjelsvik på vg3 forteller at karriereveiledningen for elevene på vg3 nå går over i en ny fase.

- Vi vil veilede i små grupper og en til en helt fram til siste søknadsfrist, 15. april, avslutter hun.

Vi håper valget blir helt perfekt!