Den store innspurten

Foto: Sveinung Bråthen

Foreldremøtet på vg3 gikk av stabelen denne uken. Målet var å informere om hva som skjer mellom påske til sommeren.

- Selv om dere foresatte på vg3 ikke hører like mye fra oss som tidligere, så vit at vi følger tett opp barna deres, innledet trinnleder på vg3 Eirik Gjølberg

Fra påske til sommeren

Etter påske går elevene inn i sluttvurderingsperioden. Og siden det er den samlede kompetansen mot slutten av opplæringen som skal fastsettes, blir det et ekstra kjør mot slutten.

- Vi på skolen gjør så godt vi kan for at det ikke skal bli for massivt trykk. Men det blir flere og større elevarbeider og prøver. Vær interesserte og tilgjengelige for elevene med tanke på hjelp til å prioritere og å stå i det hele veien inn, fortsatte han.

Standpunkt 23 mai

Studieleder Anne Line Kjærgård informerte videre om eksamen og vitnemål. Og rådgivere på vg3 Beate Halkjelsvik og Ole Martin Bøhaugen om karriereveiledning, søknadsfrister til høyere utdanning og livet etter vgs. Dette kan det leses mer om i referatet som ligger på skolens hjemmeside.

Standpunktkarakter publiseres for øvrig for elevene på vg3 31. mai. Dette for at resultatene skal være kjent før de skal opp i sin første muntlige eksamen. Hel- og halvdagsprøvene starter opp allerede onsdag 3. april.