- Ikke hør på "de andre"

FOTO: Sverre Julsrud Kristiansen

Nicolai Tangen snakket både til lærere og elever om motivasjon, ledelse og Oljefondet på mandag.

Økonomielev Balder Myrmel-Johansen presenterte Tangen overfor elevene.

Budskapet til Nicolai var klart og tydelig:

«Finn noe du liker å holde på med». «Fortsett å lære». «Stol på deg selv». «Følg drømmene dine». «Ikke hør på «de andre». «Vær grei»

Deretter tok han for seg Oljefondet, hvilke selskaper de har investert i og hvordan de tenker når det skal investeres i nye markeder.

Lærere er viktige

Under seansen for lærerne var han tydelig på hvor viktige de var.

- Dere må ikke undervurdere den jobben dere gjør, understreket han.

Tangen svingte seg deretter gjennom noen morsomme videosnutter. Han benyttet samtidig anledningen til å understreke verdien av at lærerne ikke må ta seg selv så høytidelig.

Det ble en "lærende dialog" om hvordan skape engasjement og motivasjon for elevene.

Rektor Knut Jørgen Kopperud var superhappy med besøket

- Det er veldig spennende at han besøker oss her på Lambertseter. Elevene våre er de fremtidige forvalterne av fondet, og det er avgjørende at de er godt skolert i hvordan de skal kunne ta gode avgjørelser.

Kopperud er veldig glad for at skolen får anledning til å bringe den virkelige verden inn på skolen.

- Det er forfriskende med en sjef for Oljefondet som tør å snakke «rett fra levra» og er tydelig interessert i elever og lærere her på Lambertseter, avslutter han.