Er PC-en din forberedt til heldagsprøveuka?

Musikkeleven

Det er en del informasjon du bør vite før heldagsprøveuka starter. Se tekstboksen oppe i høyre hjørne. Vi anbefaler at du leser nøye gjennom disse dokumentene før heldagene starter i uke 49.

Til heldagsprøvene vil skolen dele ut eksamensbrukere med egne brukernavn og passord til eksamenskandidatene. Som elev bør du:

1. Starte maskinen på ny før pålogging.

2. Være bevisst på hva du har tilgang til gjennom eksamensbruker: Når du logger på en skole-PC med eksamensbrukeren får du tilgang til alle programmene på maskinen. Du har derimot ikke tilgang til e-post eller Office 365 online.

3. Sett deg inn i reglene til heldagsprøven og overhold disse. Vær spesielt oppmerksom på reglene om kommunikasjon, samhandling og oversettelsesverktøy.

4. Minst dagen før heldagen starter: Logg på PC-en du skal benytte til heldagsprøven på skolen med din egen bruker. Opprett en mappe på Windows (C:) hvor du kopierer filene du vil ha tilgang til under heldagen.

5. Husk å lagre ofte! Filnavn på heldagsprøven din skal være: brukernavn_fagnavn_klasse. Du skal skrive ut prøven og levere i Its Learning i den innleveringsmappen læreren din har opprettet. Du kan og skal ikke lagre på OneDrive.

Lagring av viktige dokumenter

Alt du skal ha med deg av egne hjelpemidler til heldagsprøven må lagres lokalt på harddisken din i en egen mappe på lokal harddisk stasjon C:\. Flytt eller kopier over alle egne filer/dokumenter du trenger tilgang til, til mappen du har opprettet på C:\. Det du har lagret på ditt eget hjemmeområde (OneDrive), som du trenger under heldagsprøven eller eksamen, må kopieres eller flyttes over til denne mappen på harddisken på forhånd. Du vil ikke få tilgang til ditt eget hjemmeområde på heldagen eller eksamen, kun stasjon C:\.

Eksportering av OneNote

Dine OneNote notater får du da heller ikke tak i på heldagen uten at du må ta noen grep. Du må eksportere OneNote notatene via Fil menyen til en PDF fil og lagre denne i den samme mappa. Dette må du gjøre lokalt på din PC, ikke online.

Denne informasjonen gjelder også til de elever som skal opp i eksamen det kommende året. Se informasjonsskrivene i tekstboksen oppe til høyre for mer informasjon om hvordan du går frem. Spør oss gjerne på IKT-helpdesk hvis du lurer på noe!