Foreldremøte VG1 og VG2

Driftsstyremøte 18.januar 2021

Endelig! I dag er alle elevene våre i hus. Planleggingen av sosiale aktiviteter og alle forberedelsene vi har gjort til dette første møtet, er nå gjennomført sammen med ungdommene. Nå er vi endelig i gang med skoleåret, og jeg håper dere får fornøyde ungdommer hjem i ettermiddag.

Foreldremøtet blir digitalt på torsdag

Selv om skolene nå er på grønt nivå, er det viktig for oss å åpne opp kontrollert. Det grønne nivået innebærer en lettelse i smittevernet for barn og unge. Vi voksne har fremdeles restriksjoner, og foreldremøter er regulert som andre «offentlige arrangementer». Det er bakgrunnen for at vi har gjort en ny vurdering, og ledelsen ved skolen har besluttet å gjennomføre torsdagens møte som et digitalt møte. I praksis betyr dette at læreren inviterer klassen til et møte i Teams, og at ungdommene bistår dere med å komme inn i møtet gjennom sin bruker. Dersom ungdommene ikke har anledning til å være hjemme og hjelpe dere torsdag kveld, kan dere ta kontakt med kontaktlærer. Dere vil da kalles inn ved den registrerte epostadressen vi har i vårt system. Vi holder på tidspunktene som er kommunisert tidligere:

• VG1: klokken 17:30
  • VG2: klokken 18:00

Fysiske møter denne høsten

Men, ikke fortvil - det vil komme flere muligheter til å møte oss fysisk denne høsten hvis åpningen av samfunnet går som planlagt. Tirsdag 19. oktober har vi en samtaledag der elevene har en samtale med sin kontaktlærer. Dere foresatte på VG1 og VG2 inviteres til å være med denne dagen. Ungdommene vil få invitasjon med klokkeslett når dagen nærmer seg.

PS: Bildet er fra et av Lamberts driftsstyremøter på Teams :)