Kick-off Lambert 2023

Lambert 2023

Den nye Lambertseter vil få to campus, en campus ved nåværende Lambertseter vgs og en campus i et nybygg på Ekebergsletta.

Går alt etter planen flytter 595 elever fra Lambertseter og Holtet vgs inn i de nye lokalene på Ekeberg til skolestart 2023. Denne campusen vil få en tydelig profil av aktivitet, idrett og helsefag, skapt gjennom samarbeid med Oslo Idrettskrets (OIK) og Bækkelagets Sportsklub (BSK).

Gamle Lambertseter vgs blir til en campus (campus Karlsrud) i den nye skolen. Her vil studiespesialisering fortsette sitt supre elevmiljø styrket med elever fra Holtet.

Som en del av prosessen med å bli til en ny skole har elever, ansatte, ledere og samarbeidspartnere deltatt i utvikling av en visjon for den nye skolen vår. Mandag 19.oktober gikk de ansatte fra begge skoler hverandre i møte fysisk og mentalt. De møttes på veien mellom Holtet og Lambertseter og snakket sammen om visjon for den nye skolen og hva vi skal få til sammen der.

Lurer du på hva den nye visjonen er? Se filmen vedlagt, som rektorene har spilt inn for anledningen.