Lambert er på plass i Palestina

Fotballskole i Palestina

Lambertseter videregående skole har siden 2011 arrangert elevturer til Palestina. Fra og med våren 2016 ble dette et idrettsprosjekt, hvor våre elever sammen med jevnaldrende palestinere organiserer idrettsskole. Med dette prosjektet ønsker vi å vise hva noe så enkelt som idrett kan bety for enkeltmennesket. Elevene som blir med på turen vil også kunne lære om Palestina og Israel, om konflikt, kultur og historie.

På tirsdag dro gruppen med to lærere og 10 elever nedover. De sier de har storkost seg med å bli kjent med byen og alle dens små butikker. På onsdag var det klart for første runde med fotballskole hvor cirka 120 barn møtte opp. Lærerne melder tilbake om at det var ganske kaotisk til tider, men også veldig gøy!

Vi ønsker alle sammen god tur videre og gleder oss til å se hva de har med hjem av minner og erfaringer. Følg oss på Facebook for flere oppdateringer fra turen!

Du finner oss her: https://www.facebook.com/LambertseterVideregaendeSkole/