Vi søker nye tutorer!

Tutor

Tutorer er elever som har god faglig kompetanse i mange av fagene sine, og som kan tenke seg å jobbe med å veilede andre elever. Veiledning skjer enten på tutortirsdag (åpent for alle elever) eller som én-til-én-undervisning formidlet via rådgiverne.

Hva får du:

- Mulighet til å hjelpe andre til å lære

- Du blir tryggere på egen kunnskap når du må forklare for andre

- Lønn

Du som søker må kunne vise til gode resultater i et språkfag, i matematikk og i et allmennfag. Vi søker også to idrettstutorer som mestrer allmenn- og idrettsfagene på idrettslinja.

Dersom du lurer på hvordan det er å være tutor, så stikk innom tutortirsdag på rom 207 kl 14:15-16 og se selv. Send en kort søknad til matteus.hager@osloskolen.no, med «tutorsøker» i emnefeltet. Søknaden skal inneholde en begrunnelse for hvorfor du vil være tutor, en oversikt over dine karakterer og en kort anbefaling fra en av lærerne dine. Søkere vil bli bedt om å vise hvordan de ville forklart noe til en annen elev. Søknader behandles etter hvert som vi får de inn, men siste søknadsfrist er fredag 17. mars.