Lambertseters nye innebandykrigere

FOTO: Innebandyavisen og IFF

Det er mye glede og store idrettsprestasjoner på Lambertseter for tiden.

Og det er særlig jentene som utmerker seg. Ikke nok med at seks jenter fra skolen ble verdensmestere i cheerleadning i Florida, USA for et par uker siden. Nylig ble Lambertseterelevene Hedda Pjaaka og Selja Frogner-Freng på vg3 tatt ut til U19 landslagstroppen i Innebandy-VM.

Verdensmesterskapet gikk av stabelen i Lahti i Finland og de norske jentene klarte seg godt.

- Vi kom i en utfordrende pulje mot storfavorittene Sverige, Finland og Polen. Her tapte vi mot alle tre, men det var stort sett gode, jevne kamper, forteller Selja Frogner-Freng som hadde gode opplevelser i Finland.

Fortsatt i A-VM

Utover i turneringen møtte Norge Tyskland til en nedrykkskamp, men som jentene vant på straffer som var viktig fordi da beholdt Norge plassen i A-VM.

Den siste kampen ble spilt mot Danmark hvor det ble tap, men som førte Norge til en hederlig 8.plass!

Og alt i alt lærerike opplevelser, ifølge jentene.

Vi gratulerer!