Om idrettsfag

Idrett

Du vil få en variert skoledag i et trygt og svært godt sosialt skolemiljø. Du vil få lærere som er opptatt av at du kan kombinere idrettslig utvikling med utdanning som gir studiekompetanse. Vi arbeider målrettet for at du skal oppleve glede, mestring og variasjon i din idrettslige utvikling. Lærerne våre har høy idrettsfaglig kompetanse og trenererfaring, samt at de samarbeider tett for å gi en helhetlig og best mulig oppfølging av hver enkelt elev.

Du vil få svært gode treningsforhold. Skolen disponerer Ekeberghallen, KFUM kunstgressbane og uteområdene rundt Ekeberghallen. Vi har store uteområder i nærheten av skolen (Lambertseter stadion, området rundt Østensjøvannet, Østmarka) og vi benytter også Lambertseter flerbrukshall, og andre tilpassede arenaer for kurs i ulike idretter. Skolen har en egen treningsavdeling med stort og velutstyrt styrkerom, dansesal, spinningrom og andre aktivitetsrom.

Du vil få flere fine turer i friluftsliv, blant annet markatur, kanokurs, fjellkurs og rafting. Du kan velge hvilken idrett du vil fordype deg i dersom du velger programfaget Toppidrett. Du kan også velge mellom flere valgfrie programfag fra studiespesialiserende. Her er mulighetene mange! Vi har god søkning, motiverte elever og lange tradisjoner med idrettsfag.

Velkommen til oss!

Du kan få et innblikk i drettsfag i Oslo her:

Fag på idrett

• Treningslære
  • Aktivitetslære
  • Idrett og samfunn
  • Treningsledelse
  • Lederutvikling
  • Friluftsliv
  • Breddeidrett
  • Toppidrett - alle idretter, særlig fotball og håndball
  • Norsk, engelsk, matematikk, naturfag, samfunnsfag, geografi, historie,religion