Tur til Nordmarkskapellet

FOTO: Oslo Kristelige Studentlag

På Lambertseter er vi opptatt av å bygge trygge rammer og et godt fellesskap, og det tenker vi er særlig viktig når nye elever på vg1 starter på skolen.

Vi inviterer derfor til hyttetur til Nordmarkskapellet i Nordmarka andre skoleuka. Det blir avgang med samlet klasse fra Lambertseter vgs.

Dekkes av skolen

- Kontaktlærere følger opp med t-banen, som går direkte, uten bytte av linje. Herfra går de sammen til kapellet, ca 5-6 km. Utgifter til turen som mat og overnatting vil dekkes av skolen, med unntak av offentlig transport, forteller trinnleder på vg1 Caterina Engedal.

- Elevene blir delt inn i rom på 4-8 personer. Jenter og gutter sover i separate rom. Og det vil være mulighet til å overnatte utendørs i hengekøye eller telt hvis du tar med telt eller hengekøye selv, forklarer Engedal.

Nordmarkskapellet ligger for øvrig i Nordmarka, cirka seks kilometer fra Frognerseteren stasjon på Holmenkollbanen og eies og drives av Oslo Kristelige Studentlag.