Forsert løp og toppidrett

Foto: Sveinung Bråthen

For foresatte og kommende elever på Lambertseter vgs blir det informasjonsmøte om studiespesialisering med toppidrett på skolen torsdag 25.04 kl. 17.30, og et foreldremøte rett etterpå kl. 18:30 som omhandler elever med forsert løp i matematikk 1T og Engelsk vg1.

Det opplyser studieleder Anne Line Kjærgård ved Lambertseter vgs.

På møtene får man vite mer om timeplan, antall plasser og organisering. På idrettsmøtet vil også avdelingsleder for idrettsfag Kjetil Teigen Rennesvik være til stede.

Forsert løp

Når det gjelder ungdomsskoleelever som vurderer forsert løp i matematikk 1T eller Engelsk på vg1 vil møtet ta for seg undervisningstider, detaljer om fagene og søknadsfrist.

De siste årene har imidlertid ikke skolen hatt tilbud om forsert løp i Engelsk på vg1 på grunn av lave søkertall, så da har man slått sammen tilbudet med Ulsrud vgs.

- Men for at vi tidlig nok skal få planlagt neste skoleår, ønsker vi at skolene melder inn hvilke elever fra deres skole som vil forsere i matematikk 1T og Engelsk innen 10. mai, forklarer Kjærgård som ønsker velkommen til møtene på torsdag 25. april