Hva skjer framover?

Hjemmeskole med gruppearbeid
Byens politikere har besluttet at vi har rødt nivå også neste uke (uke 18). Dette er planen for fremmøte:

Slik er planen uke 19:

Fredag 14. mai – en vanlig skoledag?

Det hersker forvirring rundt den inneklemte fredagen i Kr Himmelfarthelgen. Er det fri eller vanlig skoledag? Alle barne- og ungdomsskoler har fri denne dagen, men videregående skoler kan disponere dagen til vanlig skoledag. På Lambertseter hadde vi en planleggingsdag i januar mot at vi gjennomfører en vanlig skoledag den 14. mai.

Men fredag 14. mai blir ikke en helt vanlig skoledag!... Vi vil tilby dere kurs i fag dere kan trenge en ekstra støtte i før sluttvurderingen starter for fullt i mai/juni. Elever som ikke ønsker å delta på kurs, får muligheten til å jobbe selvstendig med forberedelse til sluttvurderinger fremover – en studiedag.

Massetesting på Lambertseter starter opp uke 18 (neste uke)

Nå vil vi at samfunnet åpner igjen! Et tiltak for å kunne komme tilbake til en mer normal hverdag, er å tilby ansatte og elever i skolen å teste seg hver uke. Håpet er at dette vil bidra til å stoppe smitten, slik at du og dine venner raskere kan leve så normalt som mulig.

Ungdom har ofte milde eller ingen symptomer på korona, samtidig som de ofte har et stort sosialt nettverk. Dette gjør at de lett kan smitte andre uten å vite at de er smittsomme. Ved å teste elever og lærere regelmessig, er målet at skolene skal oppdage smittede tidlig, isolere dem som er smittet, spore opp nærkontakter og sette dem i karantene.

Det er frivillig å teste seg. Testen er en hurtigtest og prøveresultatet vil være klart etter ca. 20-60 minutter. Prøven tas kun i den fremre delen av nesen. Dette er en enkel måte å teste på, sammenliknet med den dype neseprøven som vanligvis benyttes ved testing av korona.

Et testteam med fullstendig smittevernsutstyr (frakk, briller/visir, munnbind og hansker) vil besøke klassen din. Testteamet vil forklare deg hvordan du skal ta testen. Du får utdelt utstyr til å gjennomføre testen i klasserommet.

VG3 – husk at 18. juni er siste mulige eksamensdag

Vi gleder oss stort til den høytidelige avslutningen for alle våre avgangselever på Chateau Neuf tirsdag 15. juni. MEN, det betyr ikke at skoleåret avsluttes denne dagen. Det kan være at skolen må legge muntlig eksamen helt frem til fredag 18. juni. Vi ber dere derfor om å ikke planlegge med ferie eller jobb før etter denne datoen.

Nå ønsker jeg alle flotte elever (og foresatte) en strålende helg ❤️

Mvh Siv, rektor