Vær med og støtt barn og unge i Palestina!

Fotballskole i Palestina

Torsdag 30. november vil elevrådet gjennomføre sin innsamlingsdag til støtte for palestinsk barn og ungdom. De innsamlede midlene går i all hovedsak til Right to Play. Right to Play ønsker at vi støtter deres arbeid i ungdomsklubben i landsbyen Kufur Nimeh, som ligger 15 km fra Ramallah. Midlene blir brukt til å utdanne flere trenere og til å bidra til at klubben får anlagt en kunstgressgressbane. De er blitt lovet kunstgress av det palestinske fotballforbundet, men må selv skaffe midler til mål, gjerder og lys. Gjennom Right to Play vil vi være med å støtte dette.

Noe av midlene elevene samler inn går til å gjennomføre Lambertseterelevenes årlige fotballskole for 100 barn i alderen 8-13 år i Ramallah. Pengene går til kjøp av drakter, baller og annet utstyr.

Skal du være med på aksjonen må du samle inn eller arbeide for minst 300 kroner. Ønsker du ikke å delta, må du være på skolen fra kl. 09.00 – 14.00. Elever som ikke betaler eller møter på skolen får fravær hele dagen. Pengene kan Vippses til 90 76 79 94 eller betales til konto: 1210 814 7146. Husk å føre på navn og klasse!

De to elevene som samler inn mest penger, får også delta på skolens tur til Ramallah i begynnelsen av april. Dette er en enestående sjanse! Lykke til!

Informasjon om prosjektet