Elever på kino med Leon Bashir

Symra kino

Mandag denne uka var elevene på VG1 studiespesialisering på Symra kino for å se den nye filmen "Gjengangere". Der fikk også elevene møte regissør, manusforfatter og skuespiller Leon Bashir etter forestillingen.

Bashir, som selv er en tidligere elev på Lambertseter vgs, fortalte blant annet om veien fra å være elev på LVG til å være regissør og skuespiller i Norge i 2017. Elevene fikk etter foredraget mulighet til å stille spørsmål til Bashir. Her kom det fram mange gode spørsmål! Bashir svarte blant annet på tolkningsspørsmål, hvordan han bruker lys og lyd for å fremme budskapet og personlige erfaringer fra egen oppvekst og møte med fengselsvesenet.

På bildet ser dere Bashir som signerte plakater og svarte på spørsmål fra elever.

Takk for turen!