Viktig informasjon fra IKT-Morten

Samfunnsøkonomielever besøker Norges bank

Eksamenskarakterer

Eksamenskarakterene blir snart tilgjengelig for deg elektronisk. UDIR skriver:

Fellessensur for eksamen i videregående våren 2019 er tirsdag 18. og onsdag 19. juni.

Da møtes sensorene for å fastsette endelige eksamenskarakter. Deretter sendes karakterene

fortløpende ut men det kan gå en dag eller to etter Fellessensuren.

Du kan logge den inn med MinID på Samordna opptak https://www.samordnaopptak.no/

og velge Oslo kommune. Dette blir tilgjengelig så snart eksamenskarakterene er klare.

Vitnemål

Vitnemålene vil bli produsert når alle eksamenskarakterene er på plass og fortløpende utover.

Tidspunktet for når du kan hente vitnemålet samt konvolutt med usb minnepenn, regkode og informasjonshefte:

Fredag 28. juni mellom kl 07:00 og 14:00

Mandag 1. juli mellom kl 07:00 og 14:00

Tirsdag 2. juli mellom kl 07:00 og 14:00

Onsdag 3. juli mellom kl 07:00 og 14:00

Torsdag 4. juli mellom kl 07:00 og 14:00

Siste mulighet fredag 5. juli mellom kl 07:00 og 14:00

Du henter dette i resepsjonen på kontoret.

Fullmakt

Vitnemålet ligger i en egen konvolutt. I tillegg finner du informasjon rundt skolePCen din i en egen konvolutt.

Er du forhindret fra å hente vitnemål og PC konvolutt kan du gi fullmakt til en annen person.

F.eks et familie medlem eller en medelev. Fyll i så fall ut og signer vedlagte fullmaktsskjema.

Vitnemålet er et verdipapir med konfidensielle opplysninger. Vi deler ikke ut dette til en person uten fullmaktsskjema.

Vitnemål som ikke er hentet innen siste frist fredag 5. juli blir sendt til din registrerte bostedsadresse.

Vi sender ikke ut konvolutt med PC-info rundt fristilling av SIKT oppsettet. Den må du hente her.

Du får en ny mulighet til å hente konvolutt med PC-info torsdag 8. august mellom kl 10 og 17.

Da kan du også få hjelp dersom du får problemer med å sette opp PCen din på nytt torsdag 8. august mellom kl 10 og 17,

men vi gjør ikke jobben for deg,. Du må gjøre jobben selv men kan få veiledning.

Noen andre datoer du må merke deg:

- Du mister tilgang til Adobe CC pakka allerede i slutten av juni.

- Du mister tilgang til skole-epost, OneDrive, ITS, SIKT, OneNote mm fredag 9. august kl 06:00